Omwonenden kwaad op luchthaven

Enkele commentaren die ons werden toegestuurd of die we plukten van de Facebookpagina “Een luchthaven past niet in een woonwijk” …

“Fijn ontwaken alweer…. Om 20 voor zeven een lawaaierige fokker en vijf minuten later een helikopter over ons dak… Stonden allemaal met de vroege waarschijnlijk…”

“Gisteren omstreeks 21u 15 een vrachtvliegtuig geland ….. na telefonisch contact met de luchthaven zei men dat het een type ANTONOV was in Gods naam ( maar meneer toch ) …. moesten een tijdje niet meer tegen mekaar praten op het terras ?? omstreeks 22u 20 terug opgestegen ??terug lawaai en stank … gaat dit ons lot zijn voor de rest van ons leven ??? Wat als ze echt rendabel gaan ( moeten ) worden ???”

“Ik schrijf deze klacht niet omwille van geluidsoverlast op één specifiek moment. Ik ondervind namelijk vaker hinder van laagvliegende vliegtuigen. In mijn stadstuin is het eenvoudig om te ontkomen aan de drukte van de stad, de straatgeluiden worden mooi gebufferd door de huizen.

Bij vliegtuigen is dat niet zo. Ik vraag me af of een luchthaven zo dichtbij de stad wel toekomst kent. Is het bovendien niet beter om in te zetten op een luchthaven verder van de stad. Of om vliegtuigen te produceren die geen lawaai en geen lucht vervuilen.”

2 ReactiesGeef een reactie

  • Consternatie, consternatie, consternatie… Wie o wie durft hier te beweren dat Antwerp Flanders International Airport DE vuile/stank vlek van de stad Antwerpen is? Ik zou hier een massa aan reactie’s moeten krijgen als ik jullie blog zo lees. Wie durft er dit te beweren met harde bewijzen? Wie durft er nog altijd anno 2018 te beweren dat DE oplossing van de “verschrikkelijke stank en het oorverdovende lawaai” is de luchthaven verplaatsen verder van de stad? Hoe ver dan, en vooral waar?

    Zijn verplaatsingen verder weg van de stad juist niet meer milieubelastend door die duizenden passagiers? Waarschijnlijk niet WANT de dit zijn de +/- 20-25 dagelijkse vluchten van Antwerp Flanders International Airport… Komaan echt? gelooft iemand dit? Om nog maar te zwijgen van de oase van rust die er soms heerst… Nog nooit iemand gehoord van de ring van Antwerpen waar er dagelijks duizenden voertuigen staan te wachten om Antwerpen te passeren? Of de haven van Antwerpen waar er elke dag honderden schepen en duizenden vrachtwagens rond bewegen? Om nog maar te zwijgen van de tientallen grote fabrieken die er staan. Daar moet over gezwegen worden, want dat zou wel is DE sleutel tot succes van de Antwerp International Airport kunnen worden zeker?

    Laat me niet lachen jongens en hou op met die paar procent zure appels te vertegenwoordigen die zo depressief mogelijk naar de economie en de wereld kijken. Laat de luchthaven zijn richting kiezen die het wil opgaan en laat er ons is nu voor één keer in geloven en laat voor één keer nu die zure appel hangen! Met het plekje dat de luchthaven heeft gekregen van het Vlaams Gewest is deze instaat om maximaal een 2 miljoen passagiers jaarlijks te ontvangen.

    Geef het een kans! Rome is ook niet in 1 dag gebouwd!

  • “Ik sluit mij helemaal aan bij de vorige reactie : ook bij ons, Antwerpen-Zuid, heel veel last van laagvliegende vliegtuigen; soms met nog geen 5 minuten interval en aan een heel hoge frequentie; een telefoongesprek is niet meer mogelijk en onze bomen en planten gaan zienderwijze kapot. Het is nu niet meer alleen het fijn stof maar ook van bovenuit dat we geplaagd worden door ongezonde uitstoten. Dus minder vliegtuigen graag en buiten de stad over niet bebouwde gebieden voor het laatste gedeelte ?” Waar kunnen we terecht om protest aan te tekenen en actie tegen te ondernemen ?

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.