Volgens Annick De Ridder zijn er geen klachten…

Een klein en vreemd artikeltje in de gerenommeerde kwaliteitskrant Het Laatste Nieuws van dinsdag 13 juni 2017: “De registratie van klachten op de luchthaven van Deurne doet opnieuw stof opwaaien. Zo blijken een aantal klagers een ‘tool’ te hebben ontwikkeld die het indienen van klachten automatiseert. Vlaams parlementslid Annick De Ridder (N-VA) vraagt bevoegd minister Ben Weyts (N-VA) om misbruik te vermijden. “Elke klacht moet uniek zijn”, zegt De Ridder.

Het nieuwe klachtensysteem leidde in 2016 tot vijfmaal minder klachten – vooral over geluid – dan voordien op de luchthaven. Zo was het onmogelijk geworden om een klacht eindeloos vaak te blijven indienen. “Maar de tegenstanders van de luchthaven hebben er technisch wat op gevonden. Meer nog, nadat de beheerder van de website van Antwerp Airport het IP-adres van klagers had geblokkeerd, eisten diezelfde klagers om hun programma in te bouwen in de website.”

De Ridder wijst beschuldigend naar PVDA. “Zij hebben opgeroepen om geautomatiseerde klachten in te dienen. Ontluisterend. Dit soort acties ondermijnt ook de geloofwaardigheid van de ├ęchte klagers.”

Omwonenden uit Boechout wijzen erop dat de registratie van klachten te ingewikkeld is. Ze zien in de ‘tool’ gewoon een hulpmiddel. “Omdat het nu veel makkelijker is om een vliegticket te bestellen via het internet dan om een klacht in te dienen.” Oei dat steekt…

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.