Vlaamse regering promoot klimaatopwarming en verlieslatende luchthavens

De regering Bourgeois1 veegt carrément z’n voeten aan élke verklaring die ze doet om de klimaatverandering door CO2-uitstoot terug te dringen. Getuige hiervan DE VLAAMSE LUCHTVAARTDAG!

Bij deze de propaganda kanalen van de pro-kerosine lobby:
http://mow-vlaanderen.be/luchtvaartdag2017/
https://www.facebook.com/luchtvaartdag
Luchtvaartdag

Paul Van Dyck van Burgerplatform Vliegerplein ging de verantwoordelijke voor de “communicatie” van die Vlaamse Luchtvaartdag eens in z’n eigen nest prikkelen met de loosheid van de klimaatverklaringen van de overheid. Een antwoord van God de Vader bleef niet lang uit: “Meer dan u vermoedt, maakt de luchtvaartsector werk van klimaat maatregelen” punt

Zelfs m’n sjiwawa Angel weet dat die maatregelen enkel minidoekjes voor het gutsende bloeden zijn. Dit staat overigens ook te lezen in verontrustende Europese rapporten.

Over Deurne nu: dit vliegveldje evolueert snel van een “verankerde zakenluchthaven” naar een budget pretluchthaven. En in Brussel willen ze strengere geluidsnormen, en Vlaanderen wordt hier pissig van.

En vermits er geen dierenasiel is in de buurt van Antwerp Airport, is er dus voor Weyts geen obstakel om dagelijks 50 extra vluchtjes (bijv. TUI fly) op Deurne te laten organiseren: “Leve Vlaanderen”.

2 miljoen passagiers per jaar, dat is het megalomane businessplan van luchthavenuitbater Egis. De nieuwe hall moet er klaar voor zijn. Regelrechte oorlogsvoering tegen ons klimaat, is dit.

En ondertussen zijn ze daar aan het Martelarenplein mekaar maar vliegen aan het afvangen. Zo’n hilarische klimaatvlieg is bijv. de subsidies van kakelende kip Crevits voor beter “klimaatonderwijs”. Was het nu niet precies die Hilde C die aan het tromferen was op een bulldozer bij de start van de intunnelingswerken van de Krijgsbaan? Op de plaats waar de airstrip van Deurne een veiligheidszone van 53 miljoen € kreeg.

En de Schaue vlieg, die kent ook wat van het oplaten van lege klimaat heteluchtballonnen.

Benieuwd of ze in de Steinerschool in de Groenenhoek (Berchem) nog veel kwalitatief klimaatonderwijs zullen kunnen geven met 50 bijkomende Embraerjets per dag boven hun hoofd.

JOBS?
Onze regionale luchthavens brengen geen jobs op, integendeel ze kosten handenvol geld en zo drijven ze jobs wég. Roland Duchâtelet (2014)

SUBSIDIES OVERTREFFEN DE INKOMSTEN! EN KEROSINE IS BIJNA TAXVRIJ!
Als u met de auto rijdt, betaalt u véél taks op uw brandstof maar een vliegtuigmaatschappij betaalt nauwelijks belasting op de kerosine. Dus vluchten worden eigenlijk door de overheid gesubsidieerd.

ONVERANTWOORD
Het is gewoon onverantwoord dat België nog luchthavens heeft die ons geld verkwanselen. In Deurne bijv. zitten sommige ambtenaren (controle, douane, politie…) 90% van de tijd met hun vingers te draaien tot er een vlucht vertrekt of aankomt, en dan moeten ze ineens met twee of met drie zijn om het werk gedaan te krijgen. Ook dat kost geld aan de overheid, net als de subsidies. Belastingsgeld, waarvan de belasting op tewerkstelling het leeuwendeel uitmaakt.
Het beleid rond (onrendabele) luchthavens is dus niet enkel slecht voor het leefmilieu maar ook slecht voor onze economie. RD

MM

Bronnen:

Een transcriptie van een bijdrage van Paul Van Dyck

Plane exhaust kills more people than plane crashes:
http://news.nationalgeographic.com/…/101005-planes-polluti…/

Hoeveelheid CO2 in lucht stijgt in recordtempo:
http://www.demorgen.be/…/amerikaans-klimaatbureau-luidt-al…/

Groei luchtvaart neutraliseert eigen inspanning CO2-reductie
http://www.dewereldmorgen.be/…/groei-luchtvaart-neutralisee…

>> Hoe meer likes of emojis dit bericht krijgt 😉 hoe hoger het door facebook in het Nieuwsoverzicht geplaatst wordt. En dan wordt het zeker gezien en gelezen. <<

#AntwerpenLeefbaarCommunity #Antwerpen

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.