Vlaamse Ombudsman: luchthaven houdt onvoldoende rekening met buurtbewoners

De Antwerpse luchthaven communiceert slecht, en houdt onvoldoende rekening met soms terechte klachten van buurtbewoners. Dat heeft de Vlaamse Ombudsman Bart Weekers gezegd bij de voorstelling van zijn jaarverslag. Groen-politica Ingrid Pira vindt dat de minister moet ingrijpen.

Gazet van Antwerpen van 8 maart 2017: “De luchthaven zorgt voor hinder, maar daar moet je open over zijn. Zeg dat gewoon aan de buurtbewoners”, zegt ombudsman Bart Weekers. “Leg hen bijvoorbeeld ook uit dat er uitbreidingsmogelijkheden zijn. Deze luchthaven doet dat niet. Ze zwijgt en moet dan niet verbaasd zijn dat de bewoners ongerust zijn en wantrouwen hebben.”

Ingrid Pira is blij met de opmerkingen van de ombudsman. Zij vindt dat de luchthaven de klachten van de buurt minimaliseert en dat de minister zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

N-VA-politica Annick De Ridder begrijpt de kritiek niet. “In oktober 2016 zeiden de eigen diensten van de ombudsman aan de luchthaven dat die klachten behandeling er goed uit ziet. De luchthaven opereert uiteraard binnen de milieuvergunning en doet ook heel veel om in communicatie te treden met de omwonenden.” De Ridder erkent dat dat in het verleden misschien niet zo was.” En wij begrijpen¬†Annick De Ridder niet…

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.