Leefbaar Antwerpen: de onzin van de luchthaven van Deurne…

Leefbaar AntwerpenEen mooie bijdrage van onze vrienden van Leefbaar Antwerpen… “Ons – as usual – kritisch bericht over de extra vluchten op de luchthaven van Deurne heeft veel fijn stof 😉 doen opwaaien! Inclusief boze berichten en mails. Daar zijn we ondertussen aan gewend. En als de schrijvers nu denken dat we hier onze mond gaan houden?

Antwerpen Leefbaar doet aan stemmingmakerij, voert propaganda en verneukt hiermee met opzet de economische toekomst van Antwerpen…. Antwerpen Leefbaar doet aan stemmingmakerij, voert propaganda en verneukt hiermee met opzet de economische toekomst van Antwerpen. Dat is het zowat samengevat. En staat daar een GAS-boete op?

Hieronder de pro-uitbreiding luchthaven schrijvers van 6 ANTWOORDEN dienen:

BTW sommige schrijvers blijken zélf vliegend speelgoed te hebben, en vooral geenszins in de buurt te wonen.

1) DE LUCHTHAVEN IN 1923 en later was slechts een grasveldje met wat lokale industrie er rond. Dus daarom vertellen wij ons verhaal vanaf de periode van de Nazis omdat die Deurne hebben uitgebouwd tot wat het nu van grootte ongeveer is.

Dus voor WOII waren daar wel al woonwijken. Dus bespaar ons het immer terugkerende loze argument dat zowat iedereen daar gaan bouwen is nadat er al een heuse luchthaven was.

De geschiedenis van Antwerp Airport met fotookes:http://tinyurl.com/oeuc5xs

2) Deurne vergelijken met HEATHROW AIRPORT in Londen is een Smartje vergelijken met een Bentley. Heathrow is de drukste van Europa. Komaan zeg.

Bovendien: “Geluidoverlast is één van de redenen waarom burgemeester van Londen (Boris Johnson) vindt dat Heathrow moet worden gesloten. Uitbreiding van Heathrow om de capaciteit te verhogen vindt hij waanzin.”
http://tinyurl.com/oxjdzlz

En jullie nu?

Berchem GroenenhoekVerder is er een verschil in de aanvliegroute naar Heathrow en het einde van de Deurnese korte opstijgbaan die eindigt midden in volkstuintjes en IN EEN WOONWIJK! (de rode cirkel in foto3)

Check de luchtfoto’s (de 2 startbanen) van Heathrow (foto4): geenszins te midden noch eindigend in woonwijken.
http://tinyurl.com/owm6yvt

3) GOEDERENTRANSPORT op Deurne? Welke goederen?
En allemaal aanvoeren met nog meer camions over de Ring, door de Diksmuidelaan en over de Krijgsbaan? Wedden dat die pro-luchthaven schrijvers helemaal niet in de buurt wonen.

4) Dat Zaventem en Charleroi het luchtverkeer niet meer kunnen slikken… Is dat zo? Cijfers graag. En dat DEURNE zijn deel dan maar moet nemen, UITBREIDEN dus, is het argument en de heilige koe van de ongebreidelde klassieke economische expansie.

Leefbaarheid en gezondheid is blijkbaar niet meer van tel.

Dus maar met z’n allen 3x per jaar à € 29,99 (indirect overheid gesponsord!) gaan vliegen. En inchecken liefst op loopafstand van onze deur. Zo zijn we pas goed bezig. Toch?

5) De as Antwerpen-Gent en de as Milaan-Turijn hebben de SLECHTSE LUCHT in Europa: zie zelf naar de meest recente kaart voor NOx & PM’s: de betrouwbare IUP Heidelberg kaart (foto5): http://tinyurl.com/o2bzv2p

En Luxemburg zou dan de slechtse lucht zou hebben???

Dus op die al slechtste lucht nog eens een extra fijstof (PM2.5!) tapijt van jets, is het dat wat we willen?

6) Voor de ongelovigen een kaart van de GOEDE LUCHT in Antwerpen (foto6): http://tinyurl.com/ox65qz2

En: “Levensverwachting omwonenden luchthaven lager dan gemiddeld”:http://tinyurl.com/ntf9y8s

Lang werd gedacht dat de luchtvervuiling door vliegtuigen meeviel, omdat de uitstoot van schadelijke stoffen vooral op grote hoogte zou plaatsvinden. TNO toont echter dat een verkeersvliegtuig bij het opstijgen per seconde evenveel ultrafijnstof (PM2.5) uitstoot als 1 miljoen vrachtwagens bij elkaar!
http://tinyurl.com/ntf9y8s.”

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.