Luchthaven Deurne neemt alvast een duikvlucht…

Dat het niet goed gaat met de luchthaven van Deurne, is zoiets als 10 open deuren tegelijktijd intrappen. Reeds veertig jaar presteert de Antwerpse luchthaven ondermaats. De subsidies daarentegen, hebben altijd rijkelijk gevloeid. Een ondertunneling van 45 miljoen euro, geen probleem. En de pers? Die keek ernaar en… zweeg meestal.

Vatuv logo kleinDe cijfers nu: sinds 2011 gaan die steeds meer in dalende lijn. Aantal passagiers in januari 2011: nog 12.038 passagiers. In januari 2012 en 2013 dalen die cijfers tot respectievelijk 11.026 en 9.058 passagiers. En in januari 2014 wordt een absoluut diepterecord neergezet: zegge en schrijve 7.905 passagiers!

Ware het vliegveld van Deurne een stationnetje dan was het al lang gesloten geweest. Luchthavencommandant Wim Verbist laat weten: “Daar de werken aan de R11 voor de ‘ondertunneling Krijgsbaan’ volop aan de gang zijn, wil ik u graag herinneren aan de 2 geplande weekends dat de luchthaven Antwerpen niet operationeel zal zijn. Zoals reeds besproken op de laatste RITA & AOC vergaderingen zal de luchthaven van april tot september met een beperkte exploitatie opereren.” Ja, u leest goed: nog minder passagiers.

Misschien wil de NMBS wel de luchthaven van Deurne overnemen. Als we maar een manager vinden…

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.