Bericht aan de omwonenden vliegveld Deurne

Een bericht van VATUV en Verlenging Nooit -Vorig jaar daalde het reizigersbestand met meer dan 15% ten opzichte van 2011. Het eerste kwartaal van 2013 liet dezelfde verliezen optekenen (-12%). De economische crisis en de malaise in de luchtvaart, maken dat vliegveld van Deurne extra moeilijk.

Veel firma’s op de Antwerpse luchthaven zitten in de rode cijfers. Een belangrijke speler is Flying Group van Bernard Van Milders. Uit de balansen van de onderneming blijkt dat het eigen vermogen niet langer volstaat om de verliezen te dekken! Air France-KLM, zette haar dochtermaatschappij CityJet te koop. Niemand weet wat de toekomst gaat brengen…

Luchthaven van Deurne kan enkel overleven door een erg gulle subsidiëring. Het vliegveld betaalt amper iets aan Belgocontrol. Ondertussen werd de aanbesteding van de tunnel gegund aan de firma’s Jan De Nul – Blaton nv voor 54 miljoen euro… De belastingbetaler draait hier weeral voor op!

De LEM-LOM constructie voor de luchthaven komt maar niet van de grond. En de vakbonden zijn vierkant tégen. En we hebben nog niet gesproken over de milieuoverlast (lawaaihinder voornamelijk van kleinere toestellen). Misschien is het tijd om de vraag te stellen of de luchthaven Deurne vandaag nog wel echt bedrijfseconomisch relevant is.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.