Passagiers Deurne moeten anderhalf uur wachten… omdat cateraar in panne staat

Dat de service van lagekostenmaatschappijen al eens te wensen overlaat, wisten we al lang. Zo kopte de Gazet van Antwerpen online van 31 januari 2018: “Passagiers Antwerp Airport moeten anderhalf uur wachten…omdat cateraar in panne staat”.

GvA: “Een honderdtal passagiers vertrok gisterochtend in de luchthaven van Deurne naar het Spaanse Alicante. Ze moesten anderhalf uur wachten want de catering voor de piloten was te laat door autopech.

De vlucht van TUI Fly naar Alicante liep vertraging op. Niet door een technisch defect aan het vliegtuig of een probleem aan de incheckbalie, maar door de catering. De leverancier die de piloten van spijs en drank moest voorzien, had autopech. (…)

“De catering was inderdaad te laat”, zegt persverantwoordelijke Sarah Saucin van TUI Fly. “We dachten eerst dat de hinder beperkt zou blijven. We dachten een kwartier, dan werd het een halfuur en uiteindelijk duurde het dus anderhalf uur vooraleer het vliegtuig kon vertrekken. We begrijpen dat het erg vervelend was voor de passagiers en zullen in de toekomst ook beter communiceren.”

Een tip voor (toekomstige) passagiers: misschien toch beter volgende keer Brussels Airport proberen? Of gewoon thuis blijven en een bakje troost nuttigen in plaats van “miserie kopen“?

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *