Klachten indienen tegen vliegveld?

Wie een klacht wil indienen tegen lawaai of andere overlast van het vliegveld van Deurne, zal dat voortaan niet meer dan één keer per halfuur kunnen doen. Er zou zogezegd “misbruik” van het klachtensysteem zijn geweest. Heeft iemand van het beleid dit al ooit eens geprobeerd? Nee dus, want het is een hele opgave.

Het Laatste Nieuws van 2207.2017: “De luchthaven voerde in 2016 een nieuw klachtensysteem in. Dat maakte het voor mensen omslachtiger en tijdrovender om iets van zich te laten horen.

Het effect bleef niet uit: vijf keer minder klachten. Tot de tegenstanders met een informatica-trucje die barrière konden slopen. Vlaams Parlementslid Annick De Ridder (N-VA) zag er een actie in van PVDA en kaartte het probleem aan bij bevoegd minister Ben Weyts (N-VA). “De uitbater van de luchthaven heeft een IT-block ingesteld”, antwoordt Weyts nu. “Daardoor kan elke individuele klager pas na 30 minuten opnieuw een klacht indienen.”

Trouwens de website van de luchthaven lijkt nergens op. Waarschijnlijk hebben de koopjesjagers daar toch geen oren naar…

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *